KOMUNIKASI PENDIDIK DAN PESERTA DIDIK DALAM PENDIDIKAN ISLAM
DOI:
https://doi.org/10.30762/mediakita.v1i2.365Keywords:
pendidikan islam, Komunikasi yang efektif, ruang kelasAbstract
The expert agreed about the importance of communicating in education studies. Education studies department needs communication for liven up the class and learning atmoshave here as a dialogical mechanism, not only mechanism. The problem is the teacher as a central point in learning activities didn’t have aby skill to liven up the class atmosphere. They often failed liven up the class effectively because they failed in communicating. The communicating ability of teachers is an urgent aspect. The communication problem in education studies is not about important or not important, but it is about how the teacher in class create communication effectively. The effective communication’s learning in education studies need two way communication. Teachers and students must havethe same ability to communicate well. This article will explain deep review about the communiation between teachers and students in the islamic perspective.
Downloads
References
Abdul Mujib dan Jusuf Mudzakir, NuansaNuansa Psikologi Islam, Jakarta: PT Raja Grafindo Persada, , 2001
Haditiya Saputra, “Studi Tentang Kemampuan Berkomunikasi Guru Dalam Meningkatkan Motivasi Belajar Siswa
Pada Kegiatan Belajar Mengajar Di Sdn 017 Kota Samarinda”, E-JOURNAL Ilmu Komunikasi, tahun 2013, 1 (1): 290-300.
Haditiya Saputra, Studi Tentang Kemampuan Berkomunikasi Guru dalam Meningkatkan Motivasi Belajar Siswa pada Kegiatan Belajar Mengajar di SDN 017 Kota Samarinda, e-journal Ilmu Komunikasi, tahun 2013
Hardianto, “KOMUNIKASI YANG EFEKTIF DALAM PENDIDIKAN ISLAM”,Hartono, “Pendidik dan Peserta Didik dalam
Perspektif Filsafat Pendidikan Islam”, Jurnal Potensia, vol.13 Edisi 1 Januari-Juni 2014.
Hartono, “PENDIDIK DAN PESERTA DIDIK DALAM PERSPEKTIF FILSAFAT PENDIDIKAN ISLAM”, Jurnal Potensia,
vol.13 Edisi 1 Januari-Juni 2014.
M. Arif Khoirudin, “Peran Komunikasi dalam Pendidikan”, Jurnal Komunikasi Vol. 23 No. 1 Januari 2012.
M. Arif Khoirudin, “PERAN KOMUNIKASI DALAM PENDIDIKAN”, Jurnal Komunikasi Vol. 23 No. 1 Januari 2012.
Muhammad Arni, Komunikasi Organisasi, Cet 8 (Jakarta: Bumi Aksara, 2007), hlm. 2-4.
Muhammad Arni, Komunikasi Organisasi, Cet 8, Jakarta: Bumi Aksara, 2007
Mujib Mudzakir dalam Siti Aminah, “Membangun Komunikasi Efektif antara Pendidik dengan Peserta Didik dalam
Perspektif Islam”, Madrasah, Vol. 5, No.2, Januari-Juni 2013.
Najib Sulhan. Pengembangan Karakter dan Budaya Bangsa. Surabaya: PT Temprina Media Grafika, 2011
Siti Aminah, “Membangun Komunikasi Efektif antara Pendidik dengan Peserta Didik dalam Perspektif Islam”, Madrasah, Vol. 5, No.2, Januari-Juni 2013.
Thoha Miftah, Perilaku Organisasi Konsep Dasar dan Aplikasinya. Jakarta: Raja Grafindo Persada, 2009.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Abdul Aziz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.