KOMUNIKASI PENDIDIK DAN PESERTA DIDIK DALAM PENDIDIKAN ISLAM

Authors

  • Abdul Aziz IAIN Tulungagung

DOI:

https://doi.org/10.30762/mediakita.v1i2.365

Keywords:

pendidikan islam, Komunikasi yang efektif, ruang kelas

Abstract

The expert agreed about the importance of communicating in education studies. Education studies department needs communication for liven up the class and learning atmoshave here as a dialogical mechanism, not only mechanism. The problem is the teacher as a central point in learning activities didn’t have aby skill to liven up the class atmosphere. They often failed liven up the class effectively because they failed in communicating. The communicating ability of teachers is an urgent aspect. The communication problem in education studies is not about important or not important, but it is about how the teacher in class create communication effectively. The effective communication’s learning in education studies need two way communication. Teachers and students must havethe same ability to communicate well. This article will explain deep review about the communiation between teachers and students in the islamic perspective.

References

Abdul Mujib dan Jusuf Mudzakir, NuansaNuansa Psikologi Islam, Jakarta: PT Raja Grafindo Persada, , 2001

Haditiya Saputra, “Studi Tentang Kemampuan Berkomunikasi Guru Dalam Meningkatkan Motivasi Belajar Siswa

Pada Kegiatan Belajar Mengajar Di Sdn 017 Kota Samarinda”, E-JOURNAL Ilmu Komunikasi, tahun 2013, 1 (1): 290-300.

Haditiya Saputra, Studi Tentang Kemampuan Berkomunikasi Guru dalam Meningkatkan Motivasi Belajar Siswa pada Kegiatan Belajar Mengajar di SDN 017 Kota Samarinda, e-journal Ilmu Komunikasi, tahun 2013

Hardianto, “KOMUNIKASI YANG EFEKTIF DALAM PENDIDIKAN ISLAM”,Hartono, “Pendidik dan Peserta Didik dalam

Perspektif Filsafat Pendidikan Islam”, Jurnal Potensia, vol.13 Edisi 1 Januari-Juni 2014.

Hartono, “PENDIDIK DAN PESERTA DIDIK DALAM PERSPEKTIF FILSAFAT PENDIDIKAN ISLAM”, Jurnal Potensia,

vol.13 Edisi 1 Januari-Juni 2014.

M. Arif Khoirudin, “Peran Komunikasi dalam Pendidikan”, Jurnal Komunikasi Vol. 23 No. 1 Januari 2012.

M. Arif Khoirudin, “PERAN KOMUNIKASI DALAM PENDIDIKAN”, Jurnal Komunikasi Vol. 23 No. 1 Januari 2012.

Muhammad Arni, Komunikasi Organisasi, Cet 8 (Jakarta: Bumi Aksara, 2007), hlm. 2-4.

Muhammad Arni, Komunikasi Organisasi, Cet 8, Jakarta: Bumi Aksara, 2007

Mujib Mudzakir dalam Siti Aminah, “Membangun Komunikasi Efektif antara Pendidik dengan Peserta Didik dalam

Perspektif Islam”, Madrasah, Vol. 5, No.2, Januari-Juni 2013.

Najib Sulhan. Pengembangan Karakter dan Budaya Bangsa. Surabaya: PT Temprina Media Grafika, 2011

Siti Aminah, “Membangun Komunikasi Efektif antara Pendidik dengan Peserta Didik dalam Perspektif Islam”, Madrasah, Vol. 5, No.2, Januari-Juni 2013.

Thoha Miftah, Perilaku Organisasi Konsep Dasar dan Aplikasinya. Jakarta: Raja Grafindo Persada, 2009.

Downloads

Published

2017-07-30

How to Cite

Abdul Aziz. (2017). KOMUNIKASI PENDIDIK DAN PESERTA DIDIK DALAM PENDIDIKAN ISLAM. Jurnal Mediakita : Jurnal Komunikasi Dan Penyiaran Islam, 1(2), 173–184. https://doi.org/10.30762/mediakita.v1i2.365