Strategi Penyusunan Pesan Instagram di Legitima Agensi terkait Kebutuhan Klien (studi kasus pada KNM Health Beauty)

Authors

  • Tasya Amalia Fitriani Universitas Dian Nuswantoro
  • Mukaromah

DOI:

https://doi.org/10.30762/mediakita.v7i1.788

Keywords:

Message Preparation, Legitima Indonesia, Instagram, Knm Health Beauty

Abstract

Media agency is a field of work that helps manage media content on several social media. Legitim Indonesia is an agency that helps manage the preparation of Instagram messages for its clients. The purpose of this study was to find out the strategy for compiling messages carried out by Legitima Indonesia to one of its clients, namely KNM Health Beauty, which is a company engaged in the field of beauty and health. The theory used in this research is Barbara O'Keefe's message logic. The method used is a qualitative approach with case studies. The primary data are several informants from Legitima Indonesia and KNM Health Beauty. The results obtained are that the strategy for composing messages on Instagram @Knm_health_beauty is adjusted to brand segmentation that targets young, mature and economically established women. So that the message preparation strategy uses conventional logic, rhetoric and expressive message preparation patterns.

References

Akhmad, K. A. (2015). Pemanfaatan Media Sosial bagi Pengembangan Pemasaran UMKM (Studi Deskriptif Kualitatif pada Distro di Kota Surakarta). Duta.Com, 9 (1), 43–54.

Atmoko, B. D. (2012). Instagram Handbook Tips Fotografi Ponsel. Media Kita.

Cindoswari, Ageng Rara, dan M. T. S. (n.d.). Pelatihan Pembuatan Konten Informatif pada Warga Belajar PKBM Sumber Ilmu di Kota Batam. 1–7. http://feb.unila.ac.id/wp-content/uploads/2019/11/1.-Ageng-Rara-Pelatihan-Pembuatan-Konten-Informatif-pada-Warga-Belajar-PKBM-Sumber-Ilmu-di-Kota-Batam.pdf

Farizqi, A. M., & Wahyuni, I. I. (2022). SRATEGI PENGELOLAAN KONTEN “F BEAUTY STANDARD” DALAM MEMBAGUN E-WoM PADA AKUN INSTAGRAM @madformakeup.co. Medium, 9 (2), 225–241.

Ferninaindis,Ni Kadek Wina, et al. (2020). Penerapan Konsep Warna Dingin Pada Tata Artistik Program Televisi Dunia Anak TVRI Bali. MUDRA Jurnal Seni Budaya, 35 (1), 40–47.

Hakim, M. F., & Sylvie Nurfebiaraning. (2021). ANALISIS STRATEGI PESAN KREATIF PADA INSTAGRAM ADS kue. Jurnal IlmuKomunikasi Dan Bisnis, 6 (2), 204–212.

Hendra, M. D., & Fenti Yuliardiana. (2021). MEDIA SOSIAL INSTAGRAM SEBAGAI MEDIA DAKWAH (Analisis Isi Konten Pada Akun @kpopers.hijrah). Ilmu-Ilmu Keislaman, 11 (1), 40–54.

Karja, I. W. (2021). Makna Warna. 110–116.

Littlejohn, S. W., Karen A. Foss, & John G. Oetzel. (2017). Theories of Human Communication (Edition, E). United States of America.

Mukaromah, Fatichatul, dan S. ari. (2021). Analisis Deskriptif Channel YouTube Satu Persen Episode “Kunci Komunikasi Efektif Menjadi Asertif.” Media Kita, 5 (2), 1–17.

Nazhifah, M. F. A. P. (2021). Pengaruh Penggunaan Aplikasi Tik Tok Terhadap Perilaku Adicted Siswa SLTA Di Kota Pekanbaru. Media Kita, 5 (1), 1–10.

Nugraha, A. R. (2015). PENGARUH DESIGN LOGO BARU BUMD YANG BERBASISKAN KEARIFAN LOKAL TERHADAP CITRA PERUSAHAAN (Studi Kuantitatif Mengenai Perubahan Logo Baru pada PDAM Kota Bandung). Jurnal Makna, 5 (1), 1–15.

Pandrianto, N., & Sukendro, G. G. (2018). Analisis Strategi Pesan Content Marketing Untuk Mempertahankan Brand Engagemen. Ilmu Komunikasi, 10 (2), 167–176.

Putri, D. W., & Maulida de mormes. (2016). ANALISIS STRATEGI PERENCANAAN PESAN PADA AKUN INSTAGRAM E-COMMERCE @thekufed. Jurnal Ilmu Komunikasi, 4 (1), 1–17.

Riyanto, A. D. (2021). Hootsuite (We are Social): Indonesian Digital Report 2021. Https://Andi.Link/. https://andi.link/hootsuite-we-are-social-indonesian-digital-report-2021/

Rizaty, M. A. (2021). Pertumbuhan Pasar Kosmetik Global Terkontraksi 8% pada 2020. Https://Databoks.Katadata.Co.Id/. https://databoks.katadata.co.id/datapublish/2021/08/05/pertumbuhan-pasar-kosmetik-global-terkontraksi-8-pada-2020

Sari, fifi listia. (2020). DAMPAK PEMBERITAAN COVID19 DI MEDIA SOSIAL TERHADAP PERILAKU MASYARAKAT DI DUSUN KEMUNING KELURAHAN LIRBOYO KOTA KEDIRI. Media Kita, 4 (1), 1–14.

Susila, I. (2015). PENDEKATAN KUALITATIF UNTUK RISET PEMASARAN DAN PENGUKURAN KINERJA BISNIS. BENEFIT Jurnal Manajemen Dan Bisnis, 19 (1), 12–23.

Utami, Rahayu, Waluyo Budi Atmoko, et al. (2021). Determinan Transfer Kelekatan Influencer Media Sosial Dalam Industri Kecantikan. 146–159.

Yusuf, S. (2020). Hambatan Komunikasi Antarbudaya (Studi Kasus pada Mahasiswa Program Studi Magister Ilmu Komunikasi Universitas Gadjah Mada Angkatan 2019). Jurnal Pengembangan Ilmu Komunikasi Dan Sosial, 4 (1), 39–52.

Downloads

Published

2023-01-31

How to Cite

Fitriani, T. A., & Mukaromah. (2023). Strategi Penyusunan Pesan Instagram di Legitima Agensi terkait Kebutuhan Klien (studi kasus pada KNM Health Beauty). Jurnal Mediakita : Jurnal Komunikasi Dan Penyiaran Islam, 7(1), 51–65. https://doi.org/10.30762/mediakita.v7i1.788